بازاریابی انبوه
بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ، انواع مختلف، ابزار ها و روش های متنوعی دارد و در ابعاد زیادی نیز صورت میگیرد، شما میتوانید با ابزارهایی که در دسترس است دیجیتال مارکتینگ را برای کاربران و مشتریهایتان شخصیسازی کنید و متناسب با علاقهمندیها ونیازهای کاربر پیشنهادهای بازاریابانه به وی ارائه دهید یا اینکه میتوانید به صورت انبوه با قشر عظیمی از کاربران در ارتباط باشید و بعد از پیدا کردن قشر مخاطب و مشتری خود در واکنش به ارتباطی که با آنها گرفتهاید نسبت به لیدسازی اقدام کنید و این بخشی از بازاریابی است که از آن با عنوان «بازاریابی دیجیتال انبوه» یاد میشود.
چند سال پیش یکی از سئوالات اساسی مادرها از بچههایشان در هر خانهای این بود: «تو این گوشیا چی هست که همهاش سرتون توشه؟!»، این پرسش اساسی را روزی چند بار میپرسیدند، موقع نهار، موقع شام، وقتی میهمان میآمد و …، تا اینکه خودشان هم گوشی هوشمند به دست گرفتند، اینستاگرام، لاین و تلگرام نصب کردند، چند وقتی است که خودشان به قهرمانان بلامنازعه شبکههای اجتماعی تبدیل شدهاند.
خیلی از ما روزی چندین پُست ارسالی در شبکههای اجتماعی داریم که پدر و مادرمان ارسال کردهاند، غذاهای مندرآوردی، شایعات بیپایه و اساس، خواص گیاهان و میوههایی که فقط عمق تخیل نویسندهاش را مشخص میکند، خبرهای سیاسی و پستها و اسکرین شاتهای فامیل نمونههایی از پستهایی هستند که پدر و مادرهایمان برایمان ارسال میکنند، در کنار موارد آموزشی و خبری که در طول روز در مکالماتشان به ما میگویند و وقتی که از منبعش میپرسیم میگویند در اینستاگرام نوشته بود. مثل اینکه این شبکهها بدجوری در عمق استراتژیک خانوادههای ما نفوذ کردهاند. میتوان گفت که ما تقریبا تمام سنگرهایمان را از دست دادهایم، پدران و مادران، بچهها و جوانها، بخش عمدهای از زندگی روزانهشان را در شبکههای اجتماعی میگذرانند.
در همین شبکهها با آدمهای جدیدی آشنا میشوند، در همین شبکهها اخبار و تحولات روز را دنبال میکنند، با برندها و کالاهای جدید برخورد میکنند، خرید میکنند و خوشبختانه هنوز چیزی به نام فشار دستشویی وجود دارد که آنها را دقایقی به زندگی واقعی بیاورد! آیا از این غرق شدن در شبکههای اجتماعی، دلیل بهتری برای این وجود دارد که به این نتیجه برسیم که اگر کسبوکاری داریم لازم است که برایش در شبکههای اجتماعی بازاریابی کنیم؟
شکی نیست که اگر از آن آدمها باشیم که در ساحل شبکههای اجتماعی نشسته شاد و خندانیم و بدون احساس نیاز به خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی، بدون شک حجم زیادی از درآمد و تعداد زیادی مشتری را از دست میدهیم؛ بازاریابی شبکههای اجتماعی یک ضرورت برای کسبوکارهای امروز است!
شبکههای اجتماعی ظرفیتهای بسیاری برای همه کسبوکارها دارند، ظرفیتهایی برای برندسازی، فروش مستقیم، ایجاد ارتباط و گسترش شبکههای کاری و خوشبختانه برای همه اینها هم شبکههای اجتماعی مخصوص به خود وجود دارد. امروزه بسیاری از شرکتها آگهیهای کاریابی متداول را کنار گذاشتهاند و حتی نیروهای متخصص خودشان را از شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین شکار میکنند، جالب نیست؟ بازاریابی شبکههای اجتماعی برای شکار شاهماهیهای اقیانوس قرمز کسبوکار!
اگر تا امروز فکر میکردید که برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی همین که یک اکانت اینستاگرام بسازید و ۴ تا پست از این ور و آن ور بردارید، یک حاشیه رنگی مخصوص خودتان هم دورش بیندازید و مدام فالو، آنفالو کنید تا چند نفر به شما سر بزنند و خوشحال باشید که بازاریابی شبکههای اجتماعی کردهاید، قطعا به کمک ما نیاز دارید تا شما را از این باتلاقی که هر روز در آن گرفتار میشوید نجاتتان دهیم تنها با خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی آذرخش، لازم هم نیست برای نجات با جای خاصی تماس بگیرید، شمارهتان را بگذارید ما با شما تماس میگیریم و اورژانسی برای خوب کردن حال کسبوکارتان در شبکههای اجتماعی، خدمت میرسیم!