تابلو تبلیغاتی
فلانی خیلی تابلوئه، این کار واقعا تابلوئه، بیچاره چقدر تابلو شده و…، بله! تابلو شدن در ادبیات کوچه و خیابان خوب نیست اما داستان این است که بعضی از انواع تابلو شدن در کوچه و خیابان خیلی هم خوب است. اگر هنوز اسیر حال و هوای معنای خودمانی و رایج تابلو هستید، باید از شما بخواهیم که از آن وادی بیرون بیایید که دیگر، میخواهیم حرف تابلو تبلیغاتی و دنیای رنگی و متنوع آن را پیش بکشیم. واقعیت این است که در دنیای بازاریابی و تبلیغات، تابلو شدن اصلا هم بد نیست. فرقی ندارد که چه چیزی میفروشید یا خدماتتان چیست؛ در هر حال، تابلو تبلیغاتی میتواند سکوی پروازی باشد که تیز و دقیق، دل مشتری را به دست میآورد. تبلیغات هم همین را میخواهد دیگر. یعنی دنبال این است که مردم به برند شما نگاه خریدار پیدا کنند.
تابلو تبلیغاتی مثل سیب در ظرف میوه است. دقت کردهاید که سیب در همه فصلها و تمام مهمانیها هست؟ خب این جایگاه را با قلدری که به دست نیاورده، گندهلات محله میوهها هم که نبوده است. علت تشریف داشتن همیشگی در ظرف میوه، طعم خوب و کاربردی بودنش است. در همه فصلها بالاخره، یک مدل سیب وجود دارد. همه هم تقریبا سیب میخورند و کمتر کسی پیدا میشود که به آن حساسیت داشته باشد یا با دیدن این میوه خوشگل و خوشحجم، پیفپیف راه بیاندازد. تابلو تبلیغاتی هم دقیقا چیزی در همین مایههاست. انواع تابلو تبلیغاتی میتواند برای برند شما غوغا کند.
منظور از غوغا، غوغای خوب و مثبت است. فرقی ندارد که مثلا در شروع راه هستید و برندتان تاتیتاتی میکند یا از آن غولهای بازار شدهاید و دیگر ارزش تار سبیل برندتان با هیچچیز قابلمقایسه نیست، در هر حال، تابلو تبلیغاتی از آن روشهای ایدهآلی است که از تولد تا رشد، از رشد تا بلوغ و البته از بلوغ تا ابد میتواند به برنامه بازاریابیتان کمک کند.
عشاق سینهچاک اینترنت و روزگار دیجیتالی همیشه فکر میکنند که با وجود موبایل و رایانه (رایانه یا یارانه؟؟ بلهبله! همان رایانه) دیگر نیازی به تابلو تبلیغاتی پیش نمیآید. اما این سرسپردگان قافله فناوری (عجب عبارت پرطمطراقی(:) خیلی روی دنیای صفر و یکیشان حساب باز کردهاند. خب، همه که موبایل و اینترنت ندارند اما همه در بزرگراهها، در مسیرهای پرتردد و خیابانهای شلوغ و بزرگ، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی را میبینند. خب، شانس به این بزرگی برای دیده شدن را که نمیشود کنار گذاشت. میشود؟
ماجرای تابلوهای تبلیغاتی
تابلوهای تبلیغاتی یا همان سیب سبد میوه دنیای تبلیغات را میتوانید به هر شکل و مدلی که دلتان میخواهد طراحی کنید. هم در تابلوسازی دستتان حسابی باز است و هم در انتخاب چیزی که قرار است نمایش بدهد. جنسهای مختلفی از تابلو تبلیغاتی در این روزهایِ بازار دیده میشود. دیگر با یک دودوتا-چهارتای ساده و در نظر گرفتن مکانی که قرار است تابلو تبلیغاتی نصب شود به راحتی میتوان جنس و ابعاد آن را سفارش داد و با خیال راحت به سراغ بخشهای دیگر کار کمپین تبلیغاتی و داستانهای بازاریابی رفت.
موضوع مهم دیگری هم در پیچ و خمهای انتخاب تابلو تبلیغاتی وجود دارد. اینکه چه بگویید و چطور بگویید خیلی مهم است. مثلا در تابلوی تبلیغاتتان، یک عکس جذاب استفاده کنید، پای ستارههای سینما و ورزش را به آنها باز کنید یا با فونت و رنگولعاب دادن به گرافیک کار، به آسِ خیابان و بزرگراهها تبدیل شوید. اگر هم که داستان، داستانِ بیلبورد نیست، باز هم با انتخاب موضوع و سر و شکل درست تابلو تبلیغاتی، توجه بزرگ و کوچک، ریز و درشت را به سمت خودتان بکشانید.
چند روش هست که تبلیغات شما را از این رو به آن رو میکند. البته منظور از آن رو، یعنی رویی که مستقیم به قلب و مغز مشتریها میرود:
- مثلا میتوانید با تلفیق تابلو تبلیغاتی و اِلِمانهای فیزیکی مختلف، کارهایی ترتیب بدهید که خلاقیتتان را به رخ همه میکشد. فقط به یک متن یا تصویر اکتفا نکنید. دست شما باز است. پس سعی کنید که بیلبوردها یا تابلوهای تبلیغاتی محیطی برجسته یا چیزی شبیه به آن در نظر بگیرید. باور کنید که چنین فکر و ایدهای خیلی جذاب میشود.
- حضور آدمهای معروف و دلربا روی تابلوهای تبلیغاتی را هم دستکم نگیرید. باور کنید، اگر آن فرد معروف با برندتان همخوانی داشته باشد یا در شکل و شمائل و قالبی مناسب روی تابلو تبلیغاتی شما بیاید، حرفتان خیلی بیشتر از چیزی که در مخیله میگنجد، خریدار پیدا میکند. پس از این برگ برندهها هم توی آستینتان داشته باشید.
- مختصر و مفید بودن هم از آن روشهایی است که مثل قند، نبات و باقلوا در دهان آب میشود. به نظر نویسنده این متن، باقلو و آب شدن آن در دهان، نماد و نشانهای از بالاترین درجه مطلوبیت است. پس در نظر بگیرید که اهمیت چنین چیزی چقدر زیاد است. سادگی هوشمندانه همیشه جواب میدهد. پس یادتان نرود که گاهیاوقات، زرق و برقهای الکی را کنار بگذارید و به دنبال سادگی جذابی باشید که پیام و حرفتان را در عرض سه سوت به مخاطب منتقل میکند.
جنس و نوع تابلوهای تبلیغاتی هم خیلی متنوع است. از مقوا و انواع مواد پلاستیکی تا چوب و سنگ و شیشه برای ساخت تابلو استفاده میشود. مهم این است که ببینید، چه جنسی با حال و هوای برندتان و البته جیب عزیزتان هماهنگ است تا با یک برآورد درست و حسابی و دخیل کردن سلیقهتان به سراغ انتخاب و خرید بروید.
آذرخش در راه انتخاب تابلو تبلیغاتی و ساخت آن رفیق شفیقتان میشود. ما از بِ بسمالله تا آخر کار با شماییم. تخصصش را داریم، شناخت شما هم که باعث افتخارمان است. این یعنی یک همکاری عالی و موثر. کافیست شماره تماستان را همین جا برایمان بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.