تدوین استراتژی محتوا
آوردهاند که روزی عابری از پیرمردی پرسید: «میخواهم به فلان جا بروم، چه قدر راه است؟» پیرمرد پاسخ داد: «برو»، عابر دوباره سئوالش را پرسید و پیرمرد مجددا گف: «برو»، عابر برای بار سوم پرسید و پیرمرد باز هم همان پاسخ را داد، عابر که جوانکی خام و کمتجربه بود غرغرکنان، راهش را کشید و رفت، چند قدمی دور نشده بود که پیرمرد فریاد برآورد: «ای جوان با این سرعتی که تو گام برمیداری، دو ساعت دیگر به فلان جا میرسی!».
اگر تا به امروز به دنبال معنای استراتژی محتوا بودید این استراژی مانند همان گام برداشتن جوانک است، مشخص میکند که شما چه وضعیتی دارید، باید چگونه و با چه سرعتی محتوا تولید و منتشر کنید تا بتوانید در روند بازاریابی محتوا به نتیجه مطلوب برسید. ما با تدوین استراتژی محتوا به تمام سوال های شما پاسخ میدهیم.
در رسیدن به یک مقصد -حتی با پای پیاده- فقط سرعت راه رفتن معیار و ملاک خوبی برای سنجیدن اینکه چه زمانی به مقصد میرسید، نیست. اگر به دنبال یک پاسخ دقیق هستیم باید شرایطمان مشخص باشد، مثلا مشخص باشد که از چه زمانی راه افتادهایم و چند وقت است که در راه هستیم؟ آیا در بین راه استراحت کردهایم؟ آیا همه مسیر را با یک سرعت و یک ضرباهنگ منظم پیمودهایم؟ خستگی چه اثری بر روی قدم زدن ما داشته؟ و …
در استراتژی محتوا با به دست آوردن پاسخ سئوالاتی مثل اینکه یک کسبوکار از چه زمانی کار تولید محتوا را شروع کرده؟ جایگاه حال حاضرش کجاست؟ چه منابع و امکاناتی برای تولید محتوا در اختیار دارد؟ پرسونای مشتریاش چیست؟ چه قدر توان هزینه کردن دارد؟ وضعیت رقابت در حوزه بازاریابی محتوایی صنعتی که در آن قرار دارد چیست؟ و … نمیتوان استراتژی تولید محتوا، تدوین کرد.
استراتژی محتوا با کنار هم قرار دادن پاسخهای سئوالاتی که در مورد محتوای کسبوکار میپرسد، بررسی وضعیت حال حاضر بازاریابی محتوا در کسبوکار و در نظر گرفتن عوامل و شرایط متعدد، یک نقشه راه برای آینده کسبوکار در حوزه تولید محتوا، انتشار محتوا، کانالهای انتشار محتوا و … ارائه میدهد.
با استراتژی محتواست که تیم تولید محتوا میداند که باید چه تقویم محتوایی، با چه موضوعات و سرفصلهایی فراهم آورد، تیم فنی تغییراتی که لازم است برای انتشار محتوا در سایت ایجاد کند را ارزیابی و برنامهریزی میکند و … .
این نکته را در یاد داشته باشید که اگر بخواهیم اهمیت طراحی استراتژی محتوا را مشخص کنیم میتوانیم استراتژی کلی کسبوکار را «چشمانداز ۲۰ ساله کشور» فرض کنیم و استراتژی محتوا را یکی از قانونهای پنج ساله توسعه در نظر بگیریم، هر قدر که بتوانید در محقق کردن اهداف قانونهای توسعه خودتان قویتر عمل کنید قطعا چشمانداز طولانیمدت موفقتری دارید.
ما گفتیم حالا تا اینجا که به دنبال استراتژی محتوا تشریف آوردهاید خیلی کلی و با یک مثال برای همیشه روشن کنیم که استراتژی محتوا چیست و به چه کاری میآید، اگر برای تدوین یک استراتژی محتوا به این صفحه سر زدهاید، چرا که نه؟! فرصت را به ما و خودتان بدهید که با هم آشنا شویم و صحبت کنیم، شماره تماستان را برای ما بگذارید، حتما با شما تماس میگیریم!