طراحی سه بعدی
طراحی سه بعدی خیلی مهم است. همینقدر بیمقدمه میرویم به سراغ اصل مطلب؛ چون طراحی سه بعدی و خدمات طراحی ۳ بعدی میتوانند در کسب و کارهای مختلف جادو کنند. بله! جادو. شما به کمک نرمافزارهای مختلف دست به تولید یک فضای سه بعدی از تصویری دوبعدی میزنید.
خب! واضح است که همه چیز با شکل و شمائلی ملموستر دیده میشود. در چنین وضعیتی یک محصول و زیر و بم آن قشنگ نشان داده میشود و کسی که آن را میبینید، خیلی راحت متوجه میشود که داستان از چه قرار است. طراحی سه بعدی میتواند فرایند تبلیغات یا طراحی و عرضه یک محصول را از این رو به آن رو کند.
مزایای خدمات طراحی سه بعدی
طراحی سه بعدی را دستکم نگیرید. با انجام طراحی سه بعدی فقط با یک مُشت طرح جذاب و بُعددار رو به رو نیستید که دیدنشان شما را سر ذوق میآورد و جالب است. این کار روی فعالیتهای عملیتان هم یک دنیا اثر دارد. مثلا زمانی که یک محصول را تولید کردهاید یا میخواهید تولید کنید، وجود طرحی سه بعدی از آن باعث میشود تا دید و نگاه کاملتر و بهتری نسبت به نتیجهای که هنوز به آن نرسیدهاید به دست بیاورید. طراحی سه بعدی به شما کمک میکند تا تصوراتتان واقعی شود و ببینید که قرار است در آخر کار، چجور چیزی را در دستتان بگیرید و روانه بازار کنید.
با وجود آن، دیگر تصوراتتان در مسیری اشتباه حرکت نمیکند. مثلا گاهی در پروژههای مختلف، تصور میکنید که قرار است مرسدس بنز تحویل بازار بدهید اما چون ایدئالهایتان الکی بوده و خوب طراحی را پیش نبردهاید در آخر کار، وانتنیسان که چه عرض کنم شاید حتی گاری نصیبتان شود.
نگاهی دقیق به سوژهها در طراحی سه بعدی
پس طراحی سه بعدی باعث میشود که دید خوبی نسبت به نتیجه کار پیدا کنید و آستینهایتان را برای رسیدن به نتیجه عملی و واقعی کار بالا بزنید و کار را شروع کنید. این تنها سود و منفعتی نیست که خدمات طراحی سه بعدی برایتان به همراه میآورد. ماجرا از اینها پیچیدهتر و کاربردیتر است.
مثلا زمانی که یک محصول را برای مشتری طراحی میکنید هم وجود خدمات طراحی سه بعدی باعث میشود تا تصورات دقیقتری دربارهتان پیدا کند و بیچکوچانه و بدون هیچ حرفی در یک مسیر درست و واقعگرایانه شروع به همکاری کنید. خب! اینها یعنی طراحی و مدل سازی سه بعدی از نیازهایی است که شرکتهای مختلف در این روز و روزگار دارند.
اثر طراحی سه بعدی در تبلیغات
در دنیای تبلیغات و بازاریابی هم انجام طراحی سه بعدی و بر و بچههای همخانوادهاش باعث میشود که مخاطبان دید دقیقتری نسبت به محصولی پیدا کنند که قرار است به سراغش بروند و آن را بخرند. مثلا تصویر یک وسیله برقی و رایانهای یا هر چیز دیگری در قالب سه بعدی روی جلد، بیلبوردها یا هر ابزار تبلیغاتی دیگر باعث میشود که چشم و گوش مخاطب باز شود و در عرض سهسوت بفهمد که ماجرا از چه قرار است.
سه بعدیها نقش مهمی در روشنگری دارند. یعنی میتوانند به خیلیها درباره خیلی چیزها آگاهی بدهند. مشتریان، اربابرجوعان، همکاران اجرای یک پروژه و… . ساختن نمونه محصول قبل از وارد شدن به بازار خیلی مهم است. این نمونهها که به پروتوتایپ معروفند با وجود خدمات طراحی سه بعدی عینیت و جسمیت پیدا میکنند و ایرادهایشان حسابی درمیآید. با وجود چنین طرح و برنامهای دیگر لازم نیست که یک محصول را تا مرحله آخر کار بسازید و بعد به قول دوستان جوان، آچمز شوید و ندانید که حالا عیبهایش را چطوری رفع کنید.
نرمافزارها و ابزارهای طراحی سه بعدی
نرمافزارهای مهندسی مختلفی برای طراحی سه بعدی وجود دارد. انتخاب گزینه مناسب بستگی دارد که پروژه شما چیست و از طراحی چه میخواهید. مثلا اتوکد، تری دیمکس (۳dmax)، سینما۴دی (cinema 4d) و خیلی نرمافزارهای دیگر هستند که میتوان از آنها برای طراحی و سه بعدی کردن چیزهای مختلف استفاده کرد. دیگر بسته به اینکه ماجرا از چه قرار است باید به سراغ کارشناسان خبره در این زمینه رفت و دید که چه نرم افزاری و چه سبک و سیاقی از طراحی با کار و پروژه مشتری جور است.
سپردن کار طراحی سه بعدی به هر کسی، ایده خوبی نیست. باید کار را به متخصصان حرفهای بسپارید. تیم آذرخش با تجربهای که در زمینه پذیرش سفارش طراحی سه بعدی دارد، برایتان کارهایی شستهرفته و تمیز آماده میکند. روی نیروهای آذرخش حسابی، حساب کنید.