فیلم صنعتی
در بخش صنایع مشغول به کارید؟ یعنی کسب و کارتان بخشی از چرخ صنعت را میچرخاند؟ به قول خودمانی، ایول دارید. دستتان درست! اما برای رشد بازاریابی تیمیتان چه میکنید؟ تبلیغات را در نظر دارید؟ اصلا به ارزش و اهمیت تبلیغات و بازاریابی واقفید یا خیال میکنید که کیفیت بهترین تبلیغ است؟ با فیلم صنعتی آشنایید؟
اگر تبلیغ میکنید که هیچ. اما اگر معتقدید که کسب و کارهای فعال در حوزه صنعت نیازی به تبلیغات ندارند، سخت در اشتباهید. کیفیت در دنیای پرهیاهوی امروز کافی نیست. فرقی ندارد که محصولتان چیست، در هر حال به تبلیغ و بازاریابی نیازمندید. فیلم صنعتی ساختن از تخصصهای تیمهای تبلیغاتی و آژانسهاست. پس آنها را دستکم نگیرید.
فیلم صنعتی چیست؟
فیلم صنعتی از بروبچههای حیطه فیلمسازی و ساخت تیزر است. اگر شرکتی دارید که در زمینه تولید کالاهای برقی، محصولات دریایی، مبل، ماشینآلات و… فعالیت میکند، باز هم میتوانید روی ساخت فیلم صنعتی حساب باز کنید.
قرار نیست که مثل تیزرهای مرسوم تلویزیونی، زوجی خوشحال و خوشبخت با یک کودک بور و خوشگل به بازید از کارخانه پروفیل آلومینیومتان بیایند و صحنههای حضور شادشان بشود، فیلم از صنایع تبلیغاتی شما.
اگر کار را به کاردان بسپارید، فیلم مناسبی برایتان طراحی میشود که کسب و کارتان را به آنها که لازم است، درست و حسابی معرفی میکند. پس اول از همه، یادتان باشد که فیلم صنعتی ، یک فیلم تبلیغاتی مناسب کار خودتان است که محصولات و تولیداتتان را به شکیلترین شکل ممکن برای مخاطبان خاصتان معرفی میکند. دوم اینکه تبلیغات و فیلم از صنایع لزوما همان چیزی نیست که در آگهیهای بازرگانی تلویزیونی پخش میشود.
یعنی کارکردهای مختلفی دارد و میتواند در برنامهها و رویدادهای روابط عمومی، جلسات با مشتریان و خیلی جاهای دیگر، کاری شیک و مجلسی برای معرفی برندتان باشد. پس لج نکنید و فکرتان این نباشد که فیلمی صنعتی تبلیغاتی قبل از سریالهای تلویزیونی به دردتان نمیخورد. اصلا قرار نیست که فیلمهای صنعتی در چنین فضایی پخش شوند.
فیلم صنعتی و مخاطبشناسی چیست؟
مخاطبشناسی یا هدفگیری مخاطبی که راست کار خودتان است از آن فعالیتهای پایهای بازاریابی حساب میشود. یعنی اگر کسی بخواهد به تبلیغات و بازاریابی مشغول شود اما از سِگمنتسازی و تارگِتینگ بیخبر باشد، بهتر است کیلومترها از او دور شوید.
چون یعنی کارش را به هیچ عنوان بلد نیست. برای سپردن کار ساخت فیلم از صنایع هم باید به دنبال گروهی باشید که با شناسایی و نیازسنجی مخاطبانتان باعث میشود که سناریو، طرح و ایدههایی مناسب شکل بگیرد و فیلم صنعتی باکیفیتی برایتان ساخته شود.
اثرگذاری فیلم صنعتی بر مخاطب
در ساخت فیلم از صنایع مخاطب با اثر همراه میشود تا به تماشای فرایند خلق محصولی در صنعت برود یا از روند کار بیشتر و بهتر باخبر شود. اینها یعنی با فیلم صنعتی میتوانید درباره برندتان خیلی چیزها به مخاطب بگویید. خیلی چیزها یعنی کیفیت کار، تجهیزاتی که در اختیارتان است، بزرگی و حجم کارتان و نمایشی از روند فعالیت پرسنل و نیروهای کاریتان را ارائه بدهید.
پس در فیلم تبلیغاتی صنعتی با دنیای وسیعی از کارهای متنوع رو به رو هستید که به کمکتان میآیند تا خود را به قول غربیها بهتر پرزنت کنید. پرزنت یا معرفی کردن و تبلیغ با فیلم از آن اقدامات درجه یک بازاریابی است. فقط باید حواستان باشد که کار را به نیروهایی خبره بسپارید.
در آخر
اگر کارگردان فیلمی صنعتی با دنیای فیلمسازی به خوبی آشنا نباشد، نتیجه کارتان چیز جالبی درنخواهد آمد. این جناب کارگردان باید هم به تکنیک و فنون مسلط باشد و هم دیدی هنری و درک درستی از محصول داشته باشد. اینها دست به دست هم میدهند تا نتیجهای جذاب به عنوان خروجی فیلم صنعتی دیده شود.
تیم آذرخش از آن تیمهایی است که درک خوبی نسبت به مقوله به کارگیری هنر در صنعت دارد. اگر کار ساخت فیلمهای صنعتی خود را به این مجموعه بسپارید، مزایای زیادی نصیبتان خواهد شد. فقط دید و تخصص آذرخشی ها نیست که راضیتان میکند بلکه تعاملی که با شما برای کسب رضایت ۱۰۰ درصدیتان به خرج میدهند هم شما را خوشحال و راضی نگه خواهد داشت. شک نکنید.